Klachtbehandeling door klachtenfunctionaris
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking Klachtbehandeling door klachtenfunctionaris in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:
Het behandelen van klachten die op grond van hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht worden ingediend.Wettelijke verplichting. Hoofdstuk 9 Algemene wet bestuursrecht
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Indiener van een klacht (eventueel gemachtigden)
- Gegevens: Contactgegevens, waaronder begrepen maar niet beperkt tot NAW-gegevens, telefoonnummer en/of e-mailadres en eventueel organisatie, inhoud klacht.
- Verzameldoel: Het op een zorgvuldige wijze behandelen en afdoen van de klacht ingevolge Hoofdstuk 9 Awb.
- Bewaartermijn: Vijf jaar na onherroepelijk worden besluit of afsluiten dossier.
- Bron: Gegevens zijn afkomstig van de indiener van de klacht zelf.
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: De klacht van de betrokkene kan dan niet in behandeling worden genomen. Zie artikel 9:4 Algemene wet bestuursrecht.
Medewerkers ACM
- Gegevens: Contactgegevens, waaronder begrepen maar niet beperkt tot NAW-gegevens, telefoonnummer en/of e-mailadres, functie, inhoud klacht.
- Verzameldoel: Het op een zorgvuldige wijze behandelen en afdoen van de klacht ingevolge Hoofdstuk 9 Awb.
- Bewaartermijn: Vijf jaar na onherroepelijk worden besluit of afsluiten dossier.
- Bron: Gegevens zijn afkomstig van de indiener en/of ambtenaar.
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: De klacht van de betrokkene kan dan niet in behandeling worden genomen.
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- De persoonsgegevens die bij de klachtbehandeling worden verwerkt kunnen worden ingezien door: 1. Klachtenfunctionarissen 2. De betrokkenen bij de klacht 3. Portefeuillehouder Bestuur (in sommige gevallen) 4. Medewerkers van de Nationale Ombudsman (enkel wanneer een klacht uiteindelijk bij de Nationale Ombudsman terechtkomt)
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.