1822 verwerkingen
Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer
Afsprakensysteem
Goede vervulling publiekrechtelijke taak; Het afsprakensysteem biedt de klant de mogelijkheid om digitaal een afspraak te maken voor een consulaire dienst, zodat hij efficient kan worden geholpen bij de balie.
VIB (Voorziening Identiteitsvaststelling vreemdeling in het Buitenland)
De Voorziening Identiteitsvaststelling vreemdeling in het Buitenland is op grond van de Vreemdelingenwet benodigd ten behoeve van het verwerken van gegevens in de Basis Voorziening Vreemdelingen (BVV).
Visumaanvragen Schengen
Behandelen van visumaanvragen voor Schengen- gebied en verder op grond van de Visumcode (Verordening (EG) nr. 810/2009) en vastlegging in de VIS databank op grond van VIS Verordening (EG) nr. 767/2008
Consulair-maatschappelijke dienstverlening
Bieden van consulaire bijstand in het buitenland aan Nederlanders en EU-burgers zonder eigen vertegenwoordiging (Rijkswet consulaire bescherming EU-burgers).
DC - Uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek Informatieloket
Uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek om te onderzoeken hoe de ACM met het informatieloket haar wettelijke taak om voorlichting te geven over de rechten en plichten van consumenten uitvoert.
DC - Vergunningverlening Energie (Gas/Elektriciteit/Warmte)
Leveranciers die elektriciteit, gas of warmte willen leveren aan (klein)verbruikers moeten hiervoor een vergunning aanvragen bij de ACM. In artikel 2 van het ‘Besluit mandaat, volmacht en machtiging ACM’ heeft de Minister mandaat, volmacht en machtiging verleend aan de ACM tot onder andere het nemen van besluiten die verband houden met het verlenen van vergunningen elektriciteit, gas en warmte.
Toezicht spamverbod (spamklacht)
Toezichthouden op het anti-spam artikel 11.7 van de Telecommunicatiewet (hierna ook: Tw).
Toezicht en handhaving op regelgeving op het gebied van consumentenrecht
Het registreren van het handhavingsverzoek, beoordelen van het handhavingsverzoek, onderzoek doen naar aanleiding van een handhavingsverzoek en het besluiten om al dan niet tot handhaving over te gaan.
DC - ACM Consuwijzer (Informatieloket)
O.g.v. art. 2 lid 3 Instellingswet ACM heeft de ACM de taak voorlichting te geven over de rechten en plichten van consumenten. Zij maakt daarbij gebruik van een informatieloket. Daarnaast dient de ACM o.g.v. art. 6 Dienstenwet te zorgen voor de inrichting, instandhouding, werking en beveiliging van een informatiepunt. Dit informatiepunt dient gemakkelijk langs elektronische weg bereikbaar te zijn. Het onderzoek is om te bepalen of de ACM in voldoende mate aan deze wettelijke taken voldoet.
Tool voor content en social media
Verstrekken juridisch advies en voorlichting